710 kryss

Jag är mycket glad och tacksam över att 710 väljare har visat mig det stora förtroendet att sätta ett kryss vid mitt namn på riksdagslistan för Stockholm och därigenom placera mig på tredje personvalsplats efter Fredrik Reinfeldt och Maria Abrahamsson. 

   
Personröster Moderata Samlingspartiet  
1. Fredrik Reinfeldt 45105  
2. Maria Abrahamsson 2042  
3. Marianne Watz 710

För att se hela listan: valmyndigheten, valresultatet, personröster

Lars Sporrong har gjort en annan slags lista, en lista som  visar hur mycket man genom personkryss förbättrat sin placering i förhållande till  valkommitténs.

1) Marianne Watz och Per Hagwall, klättrade 16 placeringar

3) Kristoffer von Beetzen, +14

4) Winston Håkansson, Lars Sporrong  och Elias Granqvist, +13

Det har varit en fantastisk erfarenhet att personkampanja. Så många intressanta samtal om moderat politik och så många trevliga väljare!!

Men kryssen räckte inte till för att jag skulle bli kvar i Riksdagen. Det känns tomt att nu i oktober inte sitta och skriva riksdagsmotioner, förra året väckte jag 19 stycken, men jag har många landstingsfrågor som engagerar mig och som jag ser fram emot att jobba med som landstingsledamot under de kommande fyra åren.

Och sedan vill jag förstås fortsätta att verka för en av mina hjärtefrågor:

Mer inflytande för 65+ i politik och samhälle.

Generationen 65+, ( 1,8 miljoner personer), skall som alla andra åldersgrupper vara representerad i Riksdagens arbete och beslutsfattande.

Lämna en kommentar